Ombudsmanul UE o acuză pe șefa Comisiei UE de administrare defectuoasă și lipsă de transparență privind comanda a miliarde de doze de ser Covid, după ce nemțoaica Ursula von der Leyen a negociat contractul pe bani publici prin SMS-uri private cu directorul Pfizer, fabricantul nemțesc de vaccinuri

Ombudsmanul european, Emily O’Reilly, a criticat joi Comisia Europeană pentru ”administrare defectuoasă”, întrucât executivul comunitar nu a publicat schimburile de SMS-uri între preşedinta executivului comunitar, Ursula von der Leyen, şi directorul companiei Pfizer, Albert Bourla, despre negocierea unui contract masiv privind achiziţia de seruri experimentale Covid (circa 1 MILIARD de doze), relatează agenţiile Reuters şi DPA, citate de Agerpres. Conflictul de interese este cu atât mai mare cu cât nemțoaica Ursula von der Leyen, fostă ministră a Apărării în Germania, este cea care a negociat achiziționarea de vaccinuri pentru toate țările membre UE anume de la producătorul Pfizer, care are principala fabrică din Europa pe teritoriul Germaniei. Lipsa de transparență cu care actuala șefă germană a Comisiei UE a negociat în mod neoficial, prin SMS-uri transmise de pe telefonul personal, contractul baban de injecții pentru întreaga Uniune cu un producător ale cărui fabrici se află în Germania, iar apoi a refuzat să facă public conținutul acelor SMS-uri, lasă să se întrevadă acuzații mult mai grave decât conflictul de interese: corupție, abuz în serviciu ș.a. Populația estimată a UE este de 447 milioane de cetățeni, iar comanda de vaccinuri făcută de Ursula în nume propriu se ridică la circa 900 de milioane de doze, deci dublul populației totale, cu o opţiune pentru încă 900 de milioane de doze (deci de 4 ori numărul populației totale). Nici nu este de mirare cum a putut Von der Leyen să facă în decembrie 2021 o declarație precum „Este timpul să ne gândim la vaccinarea obligatorie la nivelul întregii Uniuni Europene”, având în vedere că multe țări au fost reticente la vaccinare, iar compatrioata fabricilor de producție a vaccinului avea deja comandate minimum două doze (extensibile la PATRU!) pentru fiecare cetățean din întreaga Uniune. Totodată, nu mai este de mirare cum Parlamentul UE, la „propunerea” aceleiași Comisii UE conduse de aceeași Ursula von der Leyen, a prelungit în iunie 2022 cu încă un an valabilitatea certificatului digital european de vaccinare, în contextul în care pandemia era declarată încheiată în majoritatea statelor membre, iar la dezbaterea publică pe tema certificatelor, majoritatea cetățenilor UE s-au arătat vehement împotrivă. Certificatul „sanitar”, transformat foarte rapid în certificat „vaccinal”, a fost principalul instrument de constrângere la vaccinare în anul 2021.

Cum explică C.E. faptul că nu a acordat acces Ombudsmanului European la SMS-urile schimbate de șefa C.E. și directorul Pfizer

Comisia Europeană a susţinut în iunie 2022 că nu este obligată să păstreze SMS-urile responsabililor săi de rang înalt şi nu mai deţine acele mesaje legate de contractul prin care UE s-a angajat că cumpere de la compania Pfizer-BioNTech 900 de milioane de doze de vaccin Covid, cu o opţiune pentru încă 900 de milioane de doze (!!!).

În urma acestui caz, descris de Ombudsmanul european drept unul de „administrare defectuoasă” şi un „apel la trezire”, Emily O’Reilly a estimat că ar trebui luate măsuri astfel încât mesajele tip SMS să fie recunoscute ca documente europene care cad sub incidenţa regulilor privind transparenţa, să fie arhivate şi disponibile pentru solicitările primite în baza regulilor privind libertatea informaţiei.

„Gestionarea acestui acces la documente lasă impresia regretabilă a unei instituţii a UE care nu este deschisă faţă de chestiunile de interes public semnificativ”, remarcă Ombudsmanul european, Emily O’Reilly. Interesul public „semnificativ” e dat atât de impactul vaccinării cu seruri experimentale, cât și de plata efectivă a acestora, care se face din bani publici: Ursula von der Leyen e un înalt funcționar european care a traficat avuția publică a europenilor prin intermediul unor SMS-uri private, pe care nu dorește să le facă publice.

„Accesul public la mesajele de lucru este un element nou pentru administraţia UE şi unul care trebuie abordat în mod substanţial şi cu bună credinţă”, a adăugat Emily O’Reilly.

Comisia UE va continua să ignore demersurile Ombudsmanului UE, ale cărui recomandări sunt neobligatorii

Activitatea Ombudsmanului european aduce în atenţia publicului deficienţe care altfel ar putea trece neobservate, instituția fiind echivalentul Avocatului Poporului la nivelul întregii U.E. Din păcate, recomandările sale nu sunt obligatorii pentru alte instituţii ale UE şi nu există sancţiuni pentru nepunerea lor în practică. Astfel încât șefa Comisiei U.E. va putea în continuare să comande „din oficiu” pe la prietenii săi din Germania de 4 ori mai multe injecții decât populația întregii Uniuni Europene, fără s-o poată opri nimeni. Cel puțin nu un „nimeni” din România care conduce în prezent Parchetul European, o instituție care ar putea fi mult mai eficientă în acest caz decât Ombudsmanul European, dacă ar exista într-adevăr justiție independentă de numirile politice, urmate de ordine la fel de politice. Și dacă, în general, un procuror est-european ar putea să ancheteze pe bune un fost ministru al apărării german, date fiind raporturile de putere existente între centrul și periferia U.E. și colonialismul economic exercitat de Germania inclusiv în domeniul injectării cvadruple cu seruri experimentale a totalității populației U.E.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.