
Părinți din toate zonele României contestă PLX 145/2023, un proiect legislativ care ar putea duce la etatizarea copiilor în numele protejării lor de propria familie. PROTEST la Parlament în viitorul apropiat. VIDEO
ACTUALIZARE 25.04.2023, ora 23:40: Deși o parte dintre activiștii civici s-au îndreptat încă de marți spre București, protestul de miercuri se amână deocamdată, din cauză că PLX 145 nu s-a discutat încă în comisiile de raport din Parlament, existând promisiunea unei dezbateri între părinții îngrijorați și specialiștii din Ministerul Familiei pe tema „respingerea in integrum” a proiectului legislativ – cum cere societatea civilă – sau adoptarea „cu amendamente”, cum speră parlamentarii. Potrivit lui Pompiliu Diplan de la Starea de Libertate, cel mai probabil PLX 145 va fi discutat în comisii săptămâna viitoare, iar votul în plen ar urma să aibă loc la încă o săptămână distanță. Și Constantin-Florin Ilie de la Comitete Cetățenești locale îi îndeamnă pe români să stea cu „baioneta” la picior, adică în stare de a se mobiliza din nou oricând.
Nu e nevoie de nici un protest săptămână asta, salvați- vă energia și ziua liberă și benzina pentru viitor! – Pompiliu Diplan
„Am câștigat o victorie de etapă aseară și astăzi în Comisiile reunite pt raport: nu a trecut încă de ele! Nu se votează nimic săptămână asta! Deci:
datorită luptei noastre nu e nevoie de niciun protest săptămână asta!
Salvați- va energia și ziua libera și benzina pt viitor (s-ar putea sa trebuiască sa ne adunam pe circa 3 mai (șanse 5-10%) sau 9-10 mai (șanse 80%). Clipul si posterul care circula chemându-vă mâine, Miercuri 26 Aprilie, sunt -din păcate sau mai degrabă din fericire – expirate”, a precizat Pompiliu Diplan pentru Starea de Libertate.
Nu mâine va fi necesar protestul, deși stăm pregătiți! – Constantin Florin Ilie
„S-au speriat, plus, și-au dat seama că dă rău la imagine să ne ignore, așa că, datorită fermității în acțiune de ieri și de astăzi a Societății Civile, au fost nevoiți să tergiverseze lucrurile. Slavă Domnului că am făcut și astăzi opoziție fermă și avizată (altfel ne trezeam cu plx pus iarăși pe ordinea de zi), în plus, cum spuneam în postarea anterioară pusă de colegi prin etichetare (că eu sunt blocat, nu pot decât accepta postări in care mi se dă tag…) am împușcat și programarea unei Dezbateri a noastră vs specialiști din Min. Familiei, anume „respingerea in integrum” vs „amendamente”.
Vedeți live-urile de pe Starea de Libertate și Aurelian Live 6 în chestiunea asta, cele din jurul orelor 12:00, când printr-o „întâmplare” a providenței l-am nimerit pe deputatul Solomon, președintele comisiei, pe scări și nu ne-am lasat până nu ne-a programat această Dezbatere. Cu nr, tot, la registratură. Cum spuneam, vizionați liveurile (voi face rost de ele, pentru că reprezintă PROBE, astfel încât nu mai poate fi datâ la întors).
Dar ceea ce vroiam să anunț este că nu mai este nevoie mâine de marele protest. Noi însă stăm cu „baioneta” (că de „brișcă” au trecut vremurile…) la picior. Deci nu mâine va fi necesar protestul, deși stăm pregătiți. Oricum, sunt semne că mai avem ceva timp de respiro.
Nu ne îmbătăm cu apă rece, este iarăși o victorie de etapă, însă ne putem bucura de asta și – cel mai important – ieri cu astăzi adunate arată că se poate, că avem forță, indiferent de ce ne-au făcut ei să credem până acum. Iar asta pentru că eu, el, ea, voi… tu ai luat atitudine. Cu ce ai putut, dar ai luat. Este cel mai de seamă lucru pe care trebuie să-l înțelegem din toată ocazia asta. Căci, așa cum spuneam în live-ul de dimineață, provocarea e nimic altceva decât o ocazie pentru tine ca – făcând, lucrând, nădăjduind – să arați că ești viu, că exiști. Hotărât. Așa că voi încheia aici pentru moment cu mai noua strigare:
mamă_tată_Ridică_te
Ai de ce…
P.S. – mulțumesc pe această cale colegilor Comitete Cetățenești Locale pentru minunata asistență de astăzi!”, a explicat, la rândul său, Constantin-Florin Ilie pe pagina Convoiul pentru Libertate.
ȘTIREA INIȚIALĂ: Asociațiile și grupurile civice precum Starea de Libertate, Calea Neamului și Comitete Cetățenești Locale se pregătesc să protesteze, miercuri, în fața Palatului Parlamentului din București, împreună cu români veniți din toate zonele Țării, împotriva PLX nr. 145 / 2023, un proiect de lege care, sub masca benignă a prevenirii separării copiilor de familie, ar avea consecințe contrare scopului declarat. În primul rând, toți copiii din România ar urma să fie introduși într-o bază națională de date care face parte din baza de date privind copiii apți pentru adopție, iar în al doilea rând, sunt stabilite criterii prin care statul să poată interveni în defavoarea părinților dacă aceștia nu-și vaccinează copiii, dacă nu au spațiu locativ suficient, o situație materială și de sănătate considerate optime etc. Părinții români se tem că, în linia tuturor demersurilor legislative dictate parcă de o agendă anti-umană coordonată, statul se pregătește să naționalizeze / etatizeze tot avutul personal, de la bani, case, mașini, proprietăți și până la copiii din familii! Se pun bazele unui Barnevernet occidental la noi în Țară (observatorul național al copilului), un fel de protecția copilului de propriii lui părinți, în ciuda faptului că în Constituție se prevede libertatea părinților de a-și crește și educa pruncii în conformitate cu valorile lor, ale părinților – nu ale statului, ale UE sau ale ideologilor din ONG-uri. O astfel de aberație legislativă este împinsă pe repede înainte de parlamentari cu foarte puțină dezbatere publică, din cauză că „reprezentații poporului” și-au luat libertatea să nu respecte Constituția României, ci clauzele din PNRR care le-au dat posibilitatea să împrumute bani europeni pentru „redresarea” post-pandemică.
Constantin-Florin Ilie (Comitete Cetățenești Locale): Este critic să fim prezenți în Ziua Z la București! (marți sau miercuri)
„Se apropie Ziua Z când, încă o dată, va trebui să facem efortul de a merge la București. Nu știm exact când, poate fi marți sau miercuri. Trebuie să fim pe picior de plecare în orice clipă. Pentru asta începeți să vă organizați pe grupuri, dați telefoane, întrebați, suntem deja pe ultimii metri din sutâ. PL-x trebuie respins in integrum iar ăștia ne joacă ca și în cazul certificatului verde. Doar cu o presiune mare am mai avea o șansă. Dacă pentru f–ul nostru am luptat, atunci pentru copiii noștri nu vom lupta oare mai abitir? Sper că da…
Sper că încă mai aveam acel sentiment părintesc sănătos, care face cu mult mai multe pentru copil decât ca pentru sine. Dacă la 21 decembrie 2021 am fost, pentru noi, 20.000, la 2 octombrie 40.000, acum ar trebui să fim minim 50.000. Dar nu la cifre să ne uităm, nu la cine vine cine nu, nu la lideri sau altceva, ci la inima noastră și la liderul cel mai important pentru noi în situația de azi – Copilul nostru. Dacă nici asta nu ne va mobiliza, atunci ce vom răspunde în fața conștiinței și ce dreptate am mai cere să ni se mai facă, de vom lăsa Cetatea fără nicio apărare?
Să nu fie! Să fim luminați! Să pricepem importanța acestui moment care nu se va întoarce și pe care, așa cum îl tratăm, cu aceea vom și rămâne!
Diaspora, nu te uita, poți și tu să-ți ajuți copilul de acolo, de unde ești. Nu poți veni fizic dar caută-i, sună-i pe cei ce pot, sprijină-i cu cheltuielile de transport, cu ce-ți dă prin cap. Orice. Sigur poți face ceva.
Pregătiți-vă, oameni buni! Copiii noștri vor „fi” pe masa Camerei Deputaților. Noi ce vom face, cum vom răspunde?
Este critic să fim prezenți în Ziua Z la București. Nu știu cum vom face, dar este unul dintre acele lucruri care, cum-necum, trebuie să-l facem. Hotărâre tare trebuie, voință puternicâ, atât. Restul (transportul, liber de la muncă, chiulit chiar) sigur le vom rezolva noi. Altfel nu știu cum ne vom mai uita în ochii copilului. Ironic sau nu, dacă vom jertfi pentru copilul nostru, îl vom și merita. Dacă nu…, Mi-e teamâ că „plx 145” îl va merita. Nemernicii măcar fac eforturi pentru asta.
Aș scrie mai multe dar nu sunt de ajuns cuvintele. Priviți la conștiința voastră de părinte si veți ști ce aveți de făcut”, a îndemnat Constantin-Florin Ilie de la Comitete Cetățenești Locale.
Miahi Târnoveanu (Calea Neamului): Libertatea copiilor nu se votează, PLX 145 trebuie să pice cu totul!
„Pe baricade!
Libertatea copiilor nu se votează, nu se tranzacționează cu amendamente negociate cu Firea-PSD, nici cu obligatiile din PNRR-UE-USR. Plx 145 trebuie să pice cu totul!Ieșim în stradă la Parlament, Certificatul „verde” pentru copii trebuie respins, nu acceptam niciun rău „mai mic”. Pentru ei alegem în sfârșit, doar binele, anume libertatea lor în cadrul familiei!”, a afirmat Miahi Târnoveanu de la Calea Neamului / Mișcarea Națională.
„PL-x 145/2023 trebuie RESPINS de către deputați!” Explicațiile d-nei avocat Elena Radu (Coaliția pentru Apărarea Statului de Drept)
Actualizare luni, 25 aprilie 2023 – VIDEO
„PL-x 145/2023 trebuie RESPINS de către deputați!
Conținutul normelor din proiect nu au treaba cu nimic din ceea ce se vehiculează public!
Nu face altceva decât sa legifereze cât mai multe criterii, astfel încât cât mai multi copii sa fie introduși într-o bază de date care face parte din baza de date privind copiii pentru adopții.” – Av. Elena Radu
VIDEO: Av. Elena Radu și Av. Marina-Ioana Alexandru (articolul continuă dedesubt)
Despre PL-x nr. 145/2023 – Proiect de Lege privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie
Nu prea ne-am descurcat cu live-ul. Sunt vreo 4 parti.
– Proiectul de lege nu are nicio treaba cu o lege de preventie;
– exista deja norme in legislatia deja in vigoare, se creaza un paralelism legislativ;
– efectul acestui proiect de lege este numai acela de a stabili nenumarate criterii conform carora copii sa fie considerati cu risc de separare (indicate la art 4 si 5 din proiect), care probabil determina ca circa 70% din copii să le fie aplicabil un astfel de criteriu.
– daca unui copil ii este aplicabil un astfel de criteriu, el este introdus in baza de date numita Observatorul Copilului, baza de date care este o sub-baza a bazei de date SINA (Sistemul informatic National pentru Adoptie),
– nu are nicio relevanta daca in urma evaluarii unui copil de catre serviciul public de asistenta sociala se ajunge la concluzia că nu este necesar un plan de servicii sociale pentru asigurarea nevoilor copilului, copilul este inregistrat in baza de date pentru simplul fapt ca indeplineste un criteriu de risc.
Daca nu este inregistrat in baza de date, este contraventie (art 23 alin 1 lit c din proiect);
– chiar pentru copiii pentru care s-ar constata in urma evaluarii ca este necesar un plan de servicii sociale, un astfel de plan este numai ipotetic, pe hartie, deoarece destinatia finantarilor pentru programele de prevenire a separarii copilului (prev la art 22 alin 2 din proiect) nu acopera toate serviciile prevazute la art 7 ca se pot regasi in planul de servicii intocmit.
Concluzia: proiectul de lege nu are nicio treaba cu preventia. Singurul scop real si impact al acestui proiect, daca devine lege, este acela de a stabili cat mai multe criterii pentru incadrarea copiilor in copii cu risc de separare si toti acesti copii sa fie inscrisi intr-o baza de date (un sistem electronic numit Observatorul Copilului), baza de date care este o sub-baza (un subsistem) al SINA (Sistemul Informatic National pentru Adoptii).
Acest proiect trebuie respins de catre Camera Deputatilor.” – Av. Elena Radu
„PARTEA a II-a
Despre PL-x nr. 145/2023 – Proiect de Lege privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie
Nu prea ne-am descurcat cu live-ul. Sunt vreo 4 parti.
Concluzia:
-Proiectul de lege nu are nicio treaba cu o lege de preventie;
-exista deja norme in legislatia deja in vigoare, se creaza un paralelism legislativ;
-efectul acestui proiect de lege este numai acela de a stabili nenumarate criterii conform carora copii sa fie considerati cu risc de separare (indicate la art 4 si 5 din proiect), care probabil determina ca circa 70% din copii să le fie aplicabil un astfel de criteriu.
-daca unui copil ii este aplicabil un astfel de criteriu, el este introdus in baza de date numita Observatorul Copilului, baza de date care este o sub-baza a bazei de date SINA (Sistemul informatic National pentru Adoptie),
-nu are nicio relevanta daca in urma evaluarii unui copil de catre serviciul public de asistenta sociala se ajunge la concluzia că nu este necesar un plan de servicii sociale pentru asigurarea nevoilor copilului, copilul este inregistrat in baza de date pentru simplul fapt ca indeplineste un criteriu de risc.
Daca nu este inregistrat in baza de date, este contraventie (art 23 alin 1 lit c din proiect);
-chiar pentru copii pentru care s-ar constata in urma evaluarii ca este necesar un plan de servicii sociale, un astfel de plan este numai ipotetic, pe hartie, deoarece destinatia finantarilor pentru programele de prevenire a separarii copilului (prev la art 22 alin 2 din proiect) nu acopera toate serviciile prevazute la art 7 ca se pot regasi in planul de servicii intocmit.
Concluzia: proiectul de lege nu are nicio treaba cu preventia. Singurul scop real si impact al acestui proiect, daca devine lege, este acela de a stabili cat mai multe criterii pentru incadrarea copiilor in copii cu risc de separare si toti acesti copii sa fie inscrisi intr-o baza de date (un sistem electronic numit Observatorul Copilului), baza de date care este o sub-baza (un subsistem) al SINA (Sistemul Informatic National pentru Adoptii).
Acest proiect trebuie respins de catre Camera Deputatilor.” – Av. Elena Radu
„PARTEA a III-a
Despre PL-x nr. 145/2023 – Proiect de Lege privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie
Nu prea ne-am descurcat cu live-ul. Sunt vreo 4 parti.
Concluzia:
-Proiectul de lege nu are nicio treaba cu o lege de preventie;
-exista deja norme in legislatia deja in vigoare, se creaza un paralelism legislativ;
-efectul acestui proiect de lege este numai acela de a stabili nenumarate criterii conform carora copii sa fie considerati cu risc de separare (indicate la art 4 si 5 din proiect), care probabil determina ca circa 70% din copii să le fie aplicabil un astfel de criteriu.
-daca unui copil ii este aplicabil un astfel de criteriu, el este introdus in baza de date numita Observatorul Copilului, baza de date care este o sub-baza a bazei de date SINA (Sistemul informatic National pentru Adoptie),
-nu are nicio relevanta daca in urma evaluarii unui copil de catre serviciul public de asistenta sociala se ajunge la concluzia că nu este necesar un plan de servicii sociale pentru asigurarea nevoilor copilului, copilul este inregistrat in baza de date pentru simplul fapt ca indeplineste un criteriu de risc.
Daca nu este inregistrat in baza de date, este contraventie (art 23 alin 1 lit c din proiect);
-chiar pentru copiii pentru care s-ar constata in urma evaluarii ca este necesar un plan de servicii sociale, un astfel de plan este numai ipotetic, pe hartie, deoarece destinatia finantarilor pentru programele de prevenire a separarii copilului (prev la art 22 alin 2 din proiect) nu acopera toate serviciile prevazute la art 7 ca se pot regasi in planul de servicii intocmit.
Concluzia: proiectul de lege nu are nicio treaba cu preventia. Singurul scop real si impact al acestui proiect, daca devine lege, este acela de a stabili cat mai multe criterii pentru incadrarea copiilor in copii cu risc de separare si toti acesti copii sa fie inscrisi intr-o baza de date (un sistem electronic numit Observatorul Copilului), baza de date care este o sub-baza (un subsistem) al SINA (Sistemul Informatic National pentru Adoptii).
Acest proiect trebuie respins de catre Camera Deputatilor.” – Av. Elena Radu
„PARTEA a IV-a
Despre PL-x nr. 145/2023 – Proiect de Lege privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie
Nu prea ne-am descurcat cu live-ul. Sunt vreo 4 parti.
Concluzia:
-Proiectul de lege nu are nicio treaba cu o lege de preventie;
-exista deja norme in legislatia deja in vigoare, se creaza un paralelism legislativ;
-efectul acestui proiect de lege este numai acela de a stabili nenumarate criterii conform carora copii sa fie considerati cu risc de separare (indicate la art 4 si 5 din proiect), care probabil determina ca circa 70% din copii să le fie aplicabil un astfel de criteriu.
-daca unui copil ii este aplicabil un astfel de criteriu, el este introdus in baza de date numita Observatorul Copilului, baza de date care este o sub-baza a bazei de date SINA (Sistemul informatic National pentru Adoptie),
-nu are nicio relevanta daca in urma evaluarii unui copil de catre serviciul public de asistenta sociala se ajunge la concluzia că nu este necesar un plan de servicii sociale pentru asigurarea nevoilor copilului, copilul este inregistrat in baza de date pentru simplul fapt ca indeplineste un criteriu de risc.
Daca nu este inregistrat in baza de date, este contraventie (art 23 alin 1 lit c din proiect);
-chiar pentru copiii pentru care s-ar constata in urma evaluarii ca este necesar un plan de servicii sociale, un astfel de plan este numai ipotetic, pe hartie, deoarece destinatia finantarilor pentru programele de prevenire a separarii copilului (prev la art 22 alin 2 din proiect) nu acopera toate serviciile prevazute la art 7 ca se pot regasi in planul de servicii intocmit.
Concluzia: proiectul de lege nu are nicio treaba cu preventia. Singurul scop real si impact al acestui proiect, daca devine lege, este acela de a stabili cat mai multe criterii pentru incadrarea copiilor in copii cu risc de separare si toti acesti copii sa fie inscrisi intr-o baza de date (un sistem electronic numit Observatorul Copilului), baza de date care este o sub-baza (un subsistem) al SINA (Sistemul Informatic National pentru Adoptii).
Acest proiect trebuie respins de catre Camera Deputatilor.” – Av. Elena Radu
MĂRTURIILE MAMELOR ȘI TAȚILOR DIN ROMÂNIA, LA INVITAȚIA COMITETELOR CETĂȚENEȘTI LOCALE + STAREA DE LIBERTATE
Pompiliu Diplan, București. VIDEO: (articolul continuă dedesubt)
Vlad-Mihai Agache, Iași. VIDEO: (articolul continuă dedesubt)
Felicia Wilkinson, Oradea. VIDEO: (articolul continuă dedesubt)
O altă mamă curajoasă. VIDEO: (articolul continuă dedesubt)
O mamă din Galați. VIDEO: (articolul continuă dedesubt)
Mămica Georgina din Constanța vine la București pentru a-și apăra copilul. VIDEO:
3 thoughts on “Părinți din toate zonele României contestă PLX 145/2023, un proiect legislativ care ar putea duce la etatizarea copiilor în numele protejării lor de propria familie. PROTEST la Parlament în viitorul apropiat. VIDEO”