Tragedie feroviară în Grecia: Un tren de persoane s-a lovit frontal cu un mărfar care venea din sens contrar pe aceeași linie. Zeci de morți și răniți. Opinia lui Dan Diaconu
Un accident feroviar s-a produs în nordul Greciei (zona Tempi) în noaptea de marți spre miercuri, când un tren de persoane s-a ciocnit cu un mărfar care circula pe aceeași linie, în sens contrar. Ciocnirea a avut loc la ieșirea dintr-un tunel. În urma coliziunii au rezultat cel puțin 36 de morți și câteva zeci de răniți, potrivit jurnalul.ro.
Observator News scrie că numărul răniților a urcat la 85 de persoane. Principalul vinovat este considerat șeful de gară din Larissa, care a fost arestat. Ar fi vorba despre o eroare umană, după cum opinează Yannis Ditsas, Președintele Federației Căilor Ferate elene.
În mod ciudat, președintele grec Katerina Sakellaropoulou se afla într-o vizită de stat în Republica Moldova la momentul întâmplării accidentului, anunțând ulterior că și-o întrerupe pentru a se întoarce în Grecia. Atena a declarat 3 zile de doliu național, începând de miercuri.
Dan Diaconu: Trenul de pasageri implicat în accident e unul cunoscut cu antecedente. Se vorbește că era semi-automatizat
„Wow, e teribil ce aflu! Trenul de pasageri implicat în accident e unul cunoscut cu antecedente. ETR 470, produs de Fiat Ferroviaria a avut probleme încă de când a fost introdus în circulație pe ruta Milano-Elveția în anii 90. Între timp, numeroasele probleme ale trenului l-au calificat drept „toaletă feroviară” printre cei care călătoreau cu el. OK, acum urmează partea cu adevărat interesantă.
Elvețienii au scăpat de ETR 470 în urma numeroaselor scandaluri. Au vrut să-l dea la fier vechi, dar a apărut o compaie interesată să-l cumpere: Ferrovie dello Stato Italiane(FSI). În 2018 FSI a cumpărat 100% din TRAINOSE, operatorul feroviar grec, într-o licitație cu cântec în care a plătit doar … 45 milioane de EUR!!! După privatizare, pe traseul Salonic-Atena, FSI a adus un „tren de ultimă generație”, conform decarațiilor acestora, marca … ETR 470! Bănuiți probabil de unde avea FSI trenul. Cunoscătorii au spus încă de la început în declarații publice ceva de genul „stați departe de trenurile acestea”. Și iată nebunia!
Partea și mai interesantă e că la privatizare FSI a „moștenit” și o exceptare de la regulile UE în ceea ce privește despăgubirea pasagerilor, astfel încât acum oamenii se văd și răniți(cei mai fericiți dintre ei) și nedespăgubiți, obligați să-și plătească din propriul buzunar îngrijirea medicală. Capitalism pe pâine, oameni buni!”, a scris Dan Diaconu, miercuri, pe Telegram.
„E o chestie ciudată: se vorbește că trenul de la greci era semi-automatizat, parte a unui program de automatizare totală a căilor ferate. Avea mecanic, dar o parte a funcțiilor sale erau automatizate. Ar fi trebuit să oprească automat dar n-a oprit. Încă verific dacă e adevărat…”, a revenit el cu o nouă postare pe aceeași rețea.