Proiectul de lege privind securitatea și apărarea cibernetică în România: o altă lege pentru instaurarea totalitarismului. Proiectul privind sistemul integral al Situațiilor de criză NU trebuie depus în Parlament, dacă nu vrem să devenim Mica Rusie! Opinia avocatei Elena Radu
Proiectul de lege privind securitatea și apărarea cibernetică în România: o altă lege pentru instaurarea totalitarismului. Permite SRI ului, teoretic, sa asigure securitatea cibernetica a tot ceea ce inseamna sistem public.
Securitatea cibernetica în mediul privat este reglementata prin OUG nr 104/2021.
Prin acest proiect de lege se creează Sistemul Național de Securitate cibernetică ale cărei activități la nivel STRATEGIC sunt coordonate de CSAT, iar la nivel OPERAȚIONAL sunt coordonate de Consiliul Oprativ de Securitate Cibernetica (COS).
COS este un MECANISM de cooperare sub autoritatea administrației PREZIDENȚIALE , format din:
-consilierul prezidențial pentru probleme de securitate națională,
-consilierul prim-ministrului pe probleme de securitate națională,
-Secretarul Consiliului Suprem de Apărare a Țării,
-reprezentanți ai: Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Serviciului de Telecomunicații Speciale, –Serviciului de Protecție și Pază, Oficiului Registrului Național al informațiilor Secrete de Stat,
-Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații și ai Directoratului Național de Securitate Cibernetică.
Deci, Consiliul COS e un mecanism.
Strategia de Securitate cibernetică a tot ceea ce înseamnă sistem public se stabilește de CSAT (prin hotărâre secreta, nepublică, după cum bine știm)
Și va fi sub controlul administrației prezidențiale.
Prin acest proiect se creează cadrul legal la nivel național pentru a implementa tot ce zice UE, ONU și alte entități (a se vedea art 12 lit b).
Prin acest proiect de lege i se dă SRI-ului competența de a „supraveghea” tot ceea ce înseamnă mediul privat/civil, sub pretextul asigurării securității Cibernetice (ciberintelligence=
totalitatea activităților de culegere, procesare, prelucrare analitică și valorificare a datelor și informațiilor privind acțiuni ostile de natură a afecta interesele și obiectivele naționale de securitate pe linia tehnologiei informației și comunicațiilor, precum și identificarea, cunoașterea, prevenirea, apărarea și contracararea oricăror acțiuni din spațiul cibernetic care pot constitui amenințări la adresa securității naționale) art. 13 alin 1-3 coroborat cu art 10.
Deci, SRI nu va desfășura activități cu privire la rețelele și sistemele informatice prevăzute la art 10 lit c (adică cele ale Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Oficiul Registrului Național al informațiilor Secrete de Stat, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Serviciul de Protecție și Pază)
Însă, sub pretextul asigurării securității Cibernetice va desfășura orice activități:
-din domeniul civil (care fusese reglementat prin OUG 104/2021)
-privind rețelele și sistemele informatice deținute de persoanele juridice de drept privat și utilizate în vederea furnizării de servicii de comunicații electronice instituțiilor și autorităților administrației publice centrale si locale (unde se afla toate datele noastre, inclusiv baza de date unica creata cu ocazia recensământului).
Față de ce am citit până acum (legi și proiecte de legi europene și naționale): proiectele de lege privind securitatea și apărarea securității Cibernetice a României și cel privind sistemul integral al Situațiilor de criză
PRIN ACESTE ACESTE LEGI SE CREEAZĂ CADRUL PENTRU A IMPLEMENTA ÎN ROMÂNIA IDENTITATEA DIGITALĂ UNICĂ (PORTOFELUL DIGITAL)
ȘI SE PREGĂTEȘTE MONITORIZAREA ȘI CONTROLUL ÎN MASĂ AL CETĂȚENILOR
prin stabilirea în competenta CSAT a reglementarii a diverse aspecte privind „crizele” și securitatea cibernetica (reglementări secrete pentru că hotărârile CSAT nu se publică).
Cum se vrea a se digitalizare tot, inclusiv identificarea și autentificarea digitală (electronică) a cetățenilor pentru a avea acces la banii din contul bancar, a încheia contracte și a achiziționa orice bun și serviciu, sub pretextul acestei legi a securității Cibernetice se creează cadrul legal pentru ca CSAT, în secret, să stabilească regulile prin care cetățenii care nu se conformează sa nu mai aibă „identitate digitală”, să nu își mai poată accesa conturile bancare, să nu mai poată să facă dovada că ei sunt proprietarii unor bunuri, să nu mai poată achiziționa nici un bun sau serviciu cu banii pe care îi au în cont.
Deja în legislația din România s-a introdus autentificarea in sistemele publice și private cu cartea de identitate electronică (în August 2020 a fost completată OUG 97/2005), iar legea privind actele de stare civilă a fost modificată în sensul că acestea se vor emite electronic pentru a ne identifica cu ele în societate, în familie, în relațiile cu statul (modificările din aprilie 2022).
Autor: Av. Elena Radu (Facebook)
*****
PERICOL!!!!
A publicat G4media cele 10 proiecte de lege pe securitatea națională:
Proiect de lege privind activitatea de informații și contrainformații
Proiect Lege CSAT
Proiect Lege organizare MAI
Proiect lege SIE
Proiect lege SPP
Proiect lege SRI
Proiect lege STS
Proiect legea apărării naționale
Proiect legea Sistemul integral al Situațiilor de Criză
Proiectul legea Securității și Apărării Cibernetice
Cum am avut și stare de urgență și stare de alertă de ne-au ieșit pe gât și stările și abuzurile care s-au făcut, începui cu proiectul privind sistemul integral al Situațiilor de criză.
Ne speriaseră ăștia ca intram în război cu Rusia și ne conduce dictatorul Putin?
Nu mai avem de ce sa ne fie teama.
Scăparăm de Putin.
În schimb, importară ai noștri sistemul implementat de el în Rusia.
Pe gură îl condamnă și îl critică, în realitate îl iubesc mult, având în vedere ce scrie în acest proiect.
Acest proiect este o mizerie care dă puteri dictatoriale CSAT-ului.
Practic, TOATE legile actuale care reglementează orice situație de „criză”, fie ea: de urgență, de alertă, de mobilizare, de război, teroristă, cibernetică, de ordine publică, în domeniul asistenței și protecției consulare; în domeniile economic, energetic, financiar-bancar, sănătății publice și social, ale căror consecințe pun sau riscă să pună în pericol securitatea și apărarea națională SUNT LIPSITE DE CONȚINUT.
Aceasta deoarece prin această lege se creează Sistemul Naţional de Management Integrat al Situaţiilor de Criză (SNMISC) a cărei coordonare, planificare, organizare, conducere și desfășurarea a acțiunilor sunt prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare a SNMISC care se aprobă prin HOTĂRÂRE a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), CARE ȘTIM CĂ ESTE SECRETĂ ȘI NU SE PUBLICĂ NICĂIERI.
AȘA CĂ NOI, CETĂȚENII, VOM FI OBLIGAȚI SĂ NE SUPUNEM UNOR REGULI PE CARE NU LE VOM CUNOAȘTE.
Se va întâmpla ca în timpul stării de alertă, când dădea Arafat ordine de închidere a spitalelor care nu erau publicate nicăieri.
„Procesul național de management integrat al situaţiilor de criză, asigurat prin SNMISC, se desfăşoară în următoarele faze:
a) supravegherea şi avertizarea;
b) evaluarea crizei sau a crizei potenţiale;
c) elaborarea opţiunilor de răspuns la criză;
d) planificarea răspunsului la criză;
e) execuţia măsurilor stabilite;
f) tranziţia la starea de normalitate.”
Deci, practic, tot ce scrie prin celelalte legi nu mai contează.
Ati observat termenii: „opţiuni de răspuns la criză”, „răspuns la criză”, „execuţia măsurilor stabilite”, „tranziţia la starea de normalitate”?
Sunt la fel ca „măsurile pentru asigurarea rezilienței comunităților” , „măsuri de protecție a vieții și pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sănătății persoanelor” din Legea nr 55/2020 pe care Guvernul le-a invocat ca să dispună ce restricții a avut chef vreo 2 ani în starea de alertă.
Nenumărate exprimări, începând de la cele prevazute la definiții până la finalul proiectului, permit ca în temeiul acestei legi, dacă se adoptă, să se facă orice în România, fără ca cetățenii sa poată să aibă vreo cale efectivă de atac.
Va fi chiar mai rău decât în timpul stării de alertă, deoarece nici măcar nu vom putea ataca hotărârea CSAT privind Regulamentul SNMISC, deoarece nu vom avea acces la ea.
Totodată, vor implementa la nivel național tot ce zice UE, NATO și alte organisme internaționale (de ex, OMS), deoarece își creează în mod mascat pârghia legală de a le implementa prin intermediul SNMISC.
Asta a fost pe scurt.
Întreg proiectul este o capcană, fiind redactat într-o modalitate „inocentă”, ca să nu bată la ochi.
De aceea toate bălăriile de prin celelalte proiecte cu SRI, CSAT pe care s-au canalizat discuțiile. Au fost „scăpate” inițial pentru ca acest proiect de lege sa treacă neobservat.
Și celelalte proiecte sunt importante. Însă, probabil acolo, vor face pe băieții buni, iar articolele pe care se canalizează discuțiile vor fi scoase. Ele au fost introduse pe post de diversiune și de aceea s-a și canalizat discuția pe ele.
Pas cu pas am devenit Mica Rusie!
Sa trăiți bine!
Acest proiect nu trebuie sa devina vreodată lege!
Nu că se modifică 2-3 articole.
Proiectul acesta NU trebuie depus în Parlament!!
Autor: Av. Elena Radu