Trăsniți în NATO: Sătenii din Cincșor, sat din apropierea poligonului Cincu, au pus blocuri de beton pentru a bloca trecerea camioanelor militare pe singurul pod funcțional din localitate, care are limită de tonaj. VIDEO

Localnicii din Cincșor, județul Brașov, boicotează trecerea camioanelor NATO către poligonul de la Cincu pe singurul pod rămas funcțional în localitate, din cauză că se tem să nu rămână fără el, acesta fiind limitat la maximum 12 tone, iar camioanele care transportă tancuri cântărind uneori și de 5 ori mai mult. Șoferii autohtoni au pus pe furiș blocuri de beton pe pod, printre care se pot strecura vehicule de mic tonaj, dar nu și TIR-uri. Primăria se ocupă să le înlăture, dar „sabotorii” sunt mai rapizi decât autoritățile, astfel încât camioanele militare au fost nu o dată blocate să-și continue drumul spre Cincu, unde se lucrează la construirea bazei pentru grupul de luptă NATO, potrivit TVR.ro. Ultima pățanie a fost înregistrată sâmbătă, 17 septembrie, când 8 camioane franceze intenționau să tranziteze Cincșorul. Doar două dintre ele au reușit să treacă de podul cu pricina, un al treilea fiind blocat.

„De ce intrați dacă e vorba de 12 tone și n-ai voie?”, se răbolește un localnic care ia apărarea blocurilor de beton menite să facă dreptate în locul autorităților.

„Semnele de circulație nu sunt respectate (limitatorul la 12 tone, n.r.) și atunci au recurs la blocurile astea de beton”, spune o altă persoană.

„Oamenii, eu i-am certat, le-am dat deoparte, le-or pus din nou, sunt niște blocuri de beton care limitează cumva gabaritul, e clar! La Cincu e o unitate militară foarte importantă și strategic (pentru noi, n.r.) și pentru NATO, dar nimeni nu s-o gândit cândva că infrastructura nu permite”, dă lămuriri primarul.

Din experiența anilor trecuți, știm că tehnica de luptă NATO este adusă de avioane cargo pe Aeroportul Internațional Sibiu și, apoi, transportată pe platforme trase de TIR-uri pe DN1 (o șosea cu două benzi) până la Cincu în județul Brașov. Aceasta, în condițiile în care mult-așteptatul Aeroport Internațional Brașov de la Ghimbav nu a fost încă dat în folosință, iar autostrăzile din România sunt o poveste pentru generația următoare, probabil postbelică.

Sătenii din localitatea Cincşor, județul Brașov, se tem că vor rămâne fără căi de acces, după ce și podul peste Olt de la Voila a fost închis pentru demolare, însă Hidroelectrica nu și-a dat încă acordul pentru lucrări.

Așteptăm cu interes să vedem dacă personaje precum Adrian Cioroianu sau Teodor Baconschi îi vor face „putiniști” și „iliberali” pe cincșoreni pentru că se pun de-a curmezișul în calea avansului partenerului strategic către inima Transilvaniei.

Deși cea mai facilă tentație este de a-i învinui pe locuitori, adevărata vină este a autorităților locale și centrale, care nu s-au preocupat de decenii să consolideze sau să înnoiască infrastructura. Argumentul sătenilor este că podul nu suportă mai mult de 12 tone, iar interesul lor e ca podul să rămână circulabil. Reversul medaliei ar fi ca, ignorându-i și permițând „pe propria răspundere” trecerea unor transporturi de gabarit mult mai mare, să ne trezim, Doamne ferește, cu ditamai camionul NATO de 60 de tone pe fundul albiei râului. Ar fi mai convenabil un astfel de deznodământ? Sau mai onorabil față de partenerii noștri strategici? Sunt întrebări pe care diriguitorii locali și centrali ar trebui să și le pună. VIDEO:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.